سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://benameou.ParsiBlog.com
 

ای یاس نیلوفری!

ای بهشت پیامبر(ص) !

ای مادر پدر؛

سلام بر تو که خلوت گاه راز پدر بودی و دمساز شوهر

فاطمه(س) ! ای فراتر از واژه !

ای عمیق تر از معنا!

هستی ات، تفسیر آفرینش و حوادث زندگی ات معجزه بلند تاریخ و وجود مبارکت عصاره غم های عالم است.

ای نامه ناب آسمانی!

در روزهای سنگین و طاقت فرسای اندوهت، همیشه داغداریم و به سوگ می‌نشینیم .

ای تمام دلشکستگی تاریخ!

ای تمام رنج های انسان

ناله های مظلومیت و حق خواهی ات در دالان پرپیچ و خم تاریخ، همچنان به گوش می رسد و وجدان های آگاه را بیدار می سازد.

ای یاس غریب!

هنوز سوز سینه علی(ع) گریه های فراوان دارد و هنوز دامن شب، ستاره باران اشک های غربت علی(ع) است.

فاطمه(س) جان !

بی تو شب های علی(ع) بی فروغ و چاه، همراز غصه هایش گشته است!

فاطمه(س) جان!

دست هامان را ده سیرت سبزت گره می زنیم و در عروب بی کسی، داغ خود را تازه می کنیم و بر صبوری چشمانت اشک می ریزیم و به یاد زخم سیلی، دلِ بی‌قرارمان را با سرشک دیده، آرام می کنیم.


[ جمعه 85/4/9 ] [ 4:30 عصر ] [ سحر ] [ نظرات () ]

There is no doubt that every movement needs a leader and a leadership. A movement that has an Islamic nature and has Islamic goals by who can and must be leaded?

It is obvious that by those who in addition to having the general conditions of leadership are also well acquainted whit Islam and who are completely familiar whit Islamic goals and its ethical, social, political, and spiritual philosophy. And who are completely familiar whit Islamic insight and perspective about existence, creation , the origin of creation , the creator of existence , the reason and necessity of existence and about humans and the human society and by those who understand Islamic plan about how a human being should be like, how should it live ,how to build and shape itself and its society , how to continue its movement and whit what kinds of things should it fight and in short what path should it choose and how should it go.

Obviously only those who have seen Islamic education and training and are completely familiar with the Quran, the Sunna, Islamic jurisprudence and Islamic studies can undertake a leadership like this. There fore only the clergy men can lead an Islamic movement.

Every Islamic movement must have the backup and support of a mental and cultural movement , other wise it will be caught in the trap of currents that have a cultural backup and it will be attracted by them and it will change its course . Just like the way we saw some groups that didn"t have a cultural backup being entangled like flies in spider webs.

 On the other hand any cultural movement that we choose as the backup for our Islamic movement must come from and be developed by our old culture and not from other cultures.

It is not enough for us to combine some parts from other cultural like Marxism and egzistansialisti and put an Islamic cover on them so it can lead our movement in an Islamic direction. We must compile Islamic philosophy of ethics, history, politic, economy, religion and theology that have been inspired by Islamic studies and offer it to our own people.

 


[ پنج شنبه 85/3/18 ] [ 8:13 عصر ] [ سحر ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

دنیا در طول تاریخ طولانی بشر ، ادوار سیاه و تاریکی به خود دیده است ، اما بدون شک یکی از تاریک ترین ادوار زندگی بشر و تلخ ترین روزگارهای عمومی مردم عالم همین روزگار کنونی است که در آن هیچ تردیدی نباید کرد و این به خاطر تسلط روزافزون قدرت های شیطانی و بزرگ عالم بر زندگی انسانها است .

اگر شما به وضع دنیا نگاه کنید قضیه روشن می شود . در دنیا قدرت ها عالم را بین خودشان تقسیم کردهاند و روز به روز تسلط و تصرف ثدرتهای بزرگ نسبت به مناطق گوناگون عالم سخت تر و سنگین تر شده است .

مثلا امروز دخالت قدرت شیطانی و طاغوتی امریکا در زندگی ملتها از همیشه بیشتر است . در همه شئون عمده و اساسی ملتها دخالت می کنند ، و این دخالت منحصر به مسائل اقتصادی ملتها نیست ، بلکه در فرهنگ و سیاست و اداره امور و تعیین مدیران امور کشورها نیز دخالت می کنند .

اگر کسانی در جوامع گوناگون اوضاع را نفهمند و ندانند ، راحت زندگی می کنند، اما صاحبان فکر و افراد هوشمند و روشنفکر و کسانی که می فهمند و قدرت های طاغوتی با زندگی و سرنوشت آنها چه می کنند ، حقیقتا دنیا برای آنها تیره و تار است و زندانی بیش نیست . " ضاقت علیهم الارض بما رحبت " { توبه 118} . حقیقتا انسانهای هوشمند و در بسیاری از مناطق دنیا اینگونه زندگی می کنند ، اگر دلها امید به روزگار روشن باشد ، مبارزه ممکن است و اگر امید بمیرد مبارزه و حرکت به سمت صلاح خواهد مرد .

 


[ پنج شنبه 85/3/11 ] [ 11:22 صبح ] [ سحر ] [ نظرات () ]

آغاز به نام ایزد پاک تسکین ده بی دلان غمناک

 

دیرگاهیست بغض غریب بر سکوت ممتد حنجرهایم پنجه می ساید 

 

دیرگاهیست شانه هایی را می جویم تا کوله بار دلتنگی هایم را بر شانه هایشان بگسترانم 

 

دیگر خسته ام از جاده هایی که به انتها نمی رسند . از مردمانی که مردمک چشم هاشان جز حجم زرانده سکه ها چیز دیگری نمی بینند .  از نگاهایم که پشت حصارهای دورویی جا مانده اند   

         

دیگر خسته ام

                       خسته ام

                                    خسته ام .........

 

 

شاد و غمگین منشین شادی و غم می گذرد

فارغ از شادی و غم باش که دم می گذرد

هم چو درختان ثمر بخش ثمر بخش به خلق

ورنه این عمر چه بسیار چه کم می گذرد

 

 

 


[ چهارشنبه 85/3/10 ] [ 5:0 صبح ] [ سحر ] [ نظرات () ]

من می خواستم یک سری از عکس های جنوب را بذارم که فعلا نمی شود انشاء الله حتما در اسرع وقت انجام می دهم فعلا این عکس را از ما داشته باشید تا بعد


[ جمعه 85/3/5 ] [ 8:0 صبح ] [ سحر ] [ نظرات () ]

امروز 3 خرداد  روز آزادی خرمشهر است.

امام خمینی (رحمته الله علیه) :"خرمشهر را خدا آزاد کرد ."

و  برای من یادآور  سفر امسالمنان به جنوب است  با این که بهار بود ولی خیلی هوا گرم و غیر قابل تحمل بود که خود این موضوع  باعث مشد که دوستانمان بیشتر به اوضاعی که بسیجی ها در هشت سال تحمیلی داشتند و صبر و بردباری و .... آنها فکر کنند .

ولی با همه سختی هایی که در طول مسیر داشتیم به ما خیلی خوش گذشت و علاقه بچه ها به آن جا بیشتر شد که دیگه قصد کردند حتما هر سال جنوب برند. بالاخره هر چی بود باعث تفکر ما شد ....

((از شهدا نمی شود چیزی گفت اما در حقیقت آنان فرشته نبودند. انسانهایی بودند معمولی همچون ما . فرق آنان با دیگران این بود که انسان هایی بودند با اراده و استوار و نفس و هوسشان دربند و افسار. دلی داشتند پر از صفا و صمیمیت و نگاهی چون یک دریا مهربانی . خالصانه و بی نشان زیستند و مردانه پای ایمان و اعتقاد و راه سرخ عاشورا ایستادند و سرانجام رودررو جان خود را با خدا معامله کردند. این همه آن چیزی است که از شهدا می توان گفت .

امروز ما مانده ایم با سبد سبد خاطرات زیبا و شنیدنی آن ها و در این اندیشه ایم که آیا می توان چون آنان شد؟ آیا می توان در مسیری کا آنان در آن بار یافتند گام نهاد ؟

به یقین می توان چون شهیدان شد. فقط دلی می خواهد صمیمی و نگاهی مهربان و قلبی صاف و نیتی پاک و رفتاری خالصانه م گمنام. می توانی خود را بیازمایی. فقط نگاهت را از اسمان دور نکن و در این تاریکی راه از ستاره ای درخشان چشم برمدار.آنان ستاره های راهنمای   بشریت اند !))

از شانسی که داشتیم زمانی که در خرمشهر بودیم مصادف شده بود با تشییع جناره سه تن از شهداء بود نمی شود از احساسی که برایمان داشت قلمی راند

 


[ چهارشنبه 85/3/3 ] [ 8:0 صبح ] [ سحر ] [ نظرات () ]

به نام خداوند جام و خرد               کزین برتر اندیشه برنگذرد                                    

 

سلام به  تمام دوستان عزیز

خواستم قبل از هر چیز با یک مقدمه کوتاه و مفیدی شروع کنم

قابل توجه دوستان  که  وبلاگ من در واقع یک دفترچه خاطرات است  و همانطوری که موضوعاتی که در memory notebook نوشته میشود بیشتر وقتها بی ربط با یکدیگر هستند بیشتر شبیه یه کشکول است که در آن از هر موضوعی میشه  یه مطلبی پیدا کرد    پس تو وبلاگ من دنبال یک موضوع خاصی نباشید که از کشکول هم بدتر است

به نظر من اصلا قشنگی دفتر خاطرات به همینش است که وقتی دنبال موضوعی هستی چشمت به یک موضوع دیگری می افتد و باعث میشه همیشه خاطراتت را مرور کنی

دیگه فکر کنم سر همه را در آوردم و تو دلتان میگید که نوبرش را اورده  انگار اولین بارش 

 

 

با تشکر از همه شما   

   در پناه حق


[ یکشنبه 85/2/31 ] [ 4:42 عصر ] [ سحر ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 29084